Poruchy učení mohou být výrazně ovlivněny pomocí citlivého přístupu a éterických olejů

Je to asi dva týdny, co jsem dostala otázku: „Jaký je pro Tebe rozdíl mezi terapeutkou a učitelkou?“ A já pálila od boku, bez rozmyšlení: „No přece žádný!“ A je to fakt. K dnešnímu dni doučuji 9 dětí. A velmi často neřešíme předmět, ale jak učení vůbec zpřístupnit. Jak se dostat ke správnému výsledku. Jak se správně naladit. A zde může studentům aromaterapie podat pomocnou ruku.

Jsem si naprosto vědomá toho, jak školní systém funguje. Strávila jsem ve třídě celkem 8 let. A na straně studenta jsem strávila let 25. Co se našich dětí týká, přijde mi, že nová generace je stále méně tolerantní ke snaze systému děti srovnat do průměru a vzdělávat je všechny víceméně unifikovaným způsobem.

Nechci se tu pouštět do debaty, která je mimo rámec snahy tohoto příspěvku. Jsem tu, abych vpustila světlo pod nohy tápajících a zápolících dětí. Systém změnit neumím (aspoň ne hned, tento týden 🙂 ). Jsem tu, abych jim posvítila na cestu a umožnila najít nový postoj ke stávajícím situacím. Vymanit se z kolotoče nesoustředění, problémů s pamětí, úzkosti a strachu, nedostatečné motivace, sebe-důvěry a sebe-vědomí.

Příběh ze školní lavice

Eda je student osmé třídy. Při „normální“ interakci je to živé, chytré a bystré dítě. Pak se podíváme na matiku. Počítáme příklady, přijde první chyba. Nastává zmatek, oprava, znovu zmatek, další oprava (zde klesá motivace, sebe-hodnota). Napětí stoupá (dostavuje se úzkost, klesá sebe-vědomí), tok myšlenek je překotný (strach, že nebude schopen najít řešení) a na konci se omlouvá za to, že chyboval (vina). Zní Vám to povědomě?

A co že jako s tím? Sledujte mě tento týden, dozvíte se víc!

PS: Aromaterapie do škol, jak Vám to zní? Líbilo by se Vám to?