Vítám Vás zpět u našeho seriálu o aromaterapii a „poruchách učení.

Dnes to bude o Soutředění a Paměti.

Z hlediska čínské medicíny nacházíme u „poruch učení“ rozličné obrazy. Je třeba je řešit individuálně u každého klienta. A k obrazům se pojí jednotlivé éterické oleje.

Pro klienta se tedy míchá specifická směs, která se zaměřuje na obraz podle TČM a zároveň se používá jako kotva po kineziologickém odbloku.

Já totiž ráda pracuji komplexně. A ráda se na věci dívám v širších souvislostech. K odstranění hlubokých traumat používám s láskou kineziologické odbloky. Většina lidí si díky emočnímu zranění zablokovala schopnost růst a učit se (ano, s podivem zcela nezávisle na tom, jak na sobě vědomě makáte a kolik máte titulů, true story 🙂 ). U malých dětí se pracuje i s maminkou, potažmo oběma rodiči, protože tam dochází k přenosu (v jisté míře až do 12. roku života dítěte).

A vůně fixuje nový postoj díky přímé lince nos-mozek, kterou naše tělo velmi rádo využívá. Vzpomeňte si na všechny ty vzpomínky a pocity, které Vás u určitých vůní dovedou zaplavit během zlomku vteřiny. Společně se podíváme na konkrétní pocity, jejich spojení s TČM a pár praktických rychlých tipů, jaké vybírat éterické oleje na konkrétní obtíže.

A proč vlastně u těch poruch jsou uvozovky? Protože z mého pohledu se to jako poruchy tváří. Nebavíme se zde o poruchách specifických, jako je ADHD apod., ale o těch nespecifických, těžko uchopitelných, vznikajících komplexně z mnoha příčin. Jsou to poruchy, nebo jen logické důsledky psychických a fyziologických procesů v tělech našich dětí?

 Soustředění a paměť

Vraťme se k Edovi. Eda trochu vyrostl, je teenager na „standardní“ škole. Tam se začíná v osm ráno, zhruba hodinu (a půl) před tím, než se jeho systém dostane do polohy „můžu studovat“. Nemá ideální výsledky. Pokud nám nehodí pózu „a co jako, dyk je to fuk“, tak asi nebude spokojený (asi nebude spokojený ani pod tou pózou, kdo by byl rád za špatné hodnocení). Když k tomu přidáme tlak okolí, může se dostat do stresu. Začne špatně spát. Díky tomu, že nemá kvalitní spánek a je ve stresu, nemůže se ani dobře soustředit a špatně si pamatuje. A díky tomu se jeho výsledky zhorší.

Je důležité pokusit se identifikovat prvotní spouštěč a pracovat s ním. Je opravdu důležité, aby naše děti měly všechny úkoly? Musí mít ze všech předmětů za jedna nebo za dvě? Ruku na srdce. Co je Vaše, co opravdu chcete a co je sociální tlak? Mluvte s nimi. Zjistěte, co je opravdu trápí.  Mohli byste najít kompromis? Určitě zde nechci nikoho soudit. Jen nabízím podněty k zamyšlení.

Z hlediska TČM kvalitu těchto dvou schopností má zásadní vliv srdce, krevní oběh, slezina/slinivka a ledviny. Detailní diagnostika může být klíčem k obtížím Vašeho dítka.

Jak můžete Edovi pomoci? Hrajte doma hry, zaměřené na paměť. Jak padlo včera, určitě je skvělé Edovi zajistit dostatek pohybu na čerstvém vzduchu.

A jak si rychle pomoci aromaterapií? Mrkněte se na pár tipů, jak si namíchat směs na obtíže. Pokud oleje nezafungují, doporučuji zvolit cestu individuální směsi s diagnostikou, popřípadě kineziologií.

Pokud potřebujete podpořit studenta, míchejte směs z rozmarýnu (4), vavřínu (1) a máty (1).  

Na neurčitost a nerozhodnost šalvěj (3) a rozmarýn (2).

Na neklid a zmatenost kadidlo (3) a pelargonii (2).

Na zapomnětlivost borovici (3), citrón (1) a rozmarýn (1).

Zdroj: G. Mojay – Aromaterapie pro léčení duše.